‘Zien doet kopen’, de kracht van een goede verpakking

‘Zien doet kopen’, de kracht van een goede verpakking

Opvallen en verleiden met creatieve packaging

Jouw product is uniek. En toch staan er in de winkelrekken tal van gelijkaardige producten. Niet eenvoudig om een consument precies jouw verpakking uit de rekken te doen nemen? Een aantrekkelijke en opvallende verpakking brengt je al een heel eind.

Begin bij je merk: Je verpakking is meer dan iets om je product in te stoppen. Het is een echte communicatietool. En dat begint bij je merk. Je logo, huiskleuren, tone-of-voice en USP’s zijn onmisbare elementen voor je packaging design bij Visual. Met een resultaat dat je merk op zijn beurt verder versterkt.

Ken je achterban: Om packaging te ontwikkelen die echt werkt, moeten we weten wie je doelpubliek is. Want of het nu om een advertentie, een brochure of – in dit geval – een verpakking gaat: je wil de taal van je klant spreken. Hun leefwereld en verwachtingen zijn de basis voor ons ontwerp. We brengen het graag samen met je in beeld, als stevige basis voor je ontwerp.

Maak het verschil in het schap: Een goede verpakking valt op en verleidt. Je packaging zorgt ervoor dat de consument precies jouw product kiest en bij een herhaalaankoop ook meteen herkent. Visual helpt je het verschil maken. In het schap, maar ook bij de rest van je communicatie.

Is je packaging design aan een make-over toe? Maak kennis met onze recentste projecten.