Wat hebben een grote gele M en een appel met een stuk uit met elkaar gemeen? Ze doen ons onmiddellijk denken aan enkele van de meest populaire merken ter wereld. Zet er nog een klinkende slogan onder – I’m loving it, bijvoorbeeld – en je hebt een merk dat iedereen meteen herkent. De droom van elke ondernemer. En het ultieme doel van een branding agency als Visual.
In je mailfooter, op verpakkingen, op visitekaartjes of op je bedrijfsvoertuigen: je logo vindt overal een plekje. Een logo ontwerpen verdient dan ook alle aandacht. We denken liever out of the box dan in hokjes en doorbreken de clichés. Challenge us!
Soms zegt een foto meer dan woorden. Dat geldt zeker voor een campagnebeeld. Het moet meteen de aandacht trekken en blijven hangen bij het doelpubliek. Een campagnebeeld maken is dan ook een kunst apart. Een die we gelukkig helemaal in de vingers hebben.
Een paarse broek, een groen T-shirt en daarboven een rode blazer. Zo komen wij liever niet buiten. Dus waarom zou je voor je huisstijl wel chaotische kleurenschema’s prediken? Gestructureerde chaos kan misschien nog net. Een beetje zoals in ons creatief brein. Maar enkel als het bij jouw merk past.
De naam van je bedrijf of product is vaak de eerste kennismaking voor klanten. Hij blijft dus beter meteen plakken. Uiteraard is het een bonus – wat ons betreft een must – dat hij al iets verklapt over wie je bent of wat je doet. Net genoeg om mensen benieuwd te maken naar meer.