De revival van branding dankzij GDPR

De revival van branding dankzij GDPR

Met de GDPR in town, maakt branding een glorieuze comeback! Ooit dachten we dat online adverteren als manna uit de hemel kwam, met zijn mooie meetbare resultaten en het vermogen om budgetten als een razende naar bewezen tactieken te verplaatsen. Maar te midden van deze race naar meetbaarheid werd het nobele doel van branding vaak vergeten, als een vergeten familielid op een drukke verjaardag.

Waarom schuiven bedrijven zoals Airbnb nu plots richting branding? Laten we zeggen dat de GDPR ze een beetje in een wurggreep houdt. Met third-party cookies die binnenkort verdwijnen, wordt het net zo moeilijk om een campagne aan verkoop toe te schrijven als het vinden van een naald in een hooiberg.

En laat ons de groeiende waardering voor branding niet vergeten! Korte termijn sales-activatie mag dan wel verleidelijk zijn, als een zak chips in de luie zetel, maar branding is als een goed gerijpte whisky – het kost tijd om te waarderen, maar de beloning is heerlijk en blijvend.

En vanuit een puur kapitalistisch oogpunt? Je mag er prat op gaan dat adverteren op platforms als Google en Facebook uiteindelijk net zo prijzig zal worden als een hipster brunch op zondag. Dus waarom niet je merk zo versterken dat het het beginpunt wordt van de klantenreis, in plaats van vast te zitten aan externe platforms als een onhandige huisgenoot die nooit zijn afwas doet? Het bewijs ? Kijk maar naar Bol.com !

bron: Frankwatching

btw, heb je onze recente projecten al gezien ?