Bedrijf zkt nieuw bedrijfslogo: tips & tricks

Bedrijf zkt bedrijfslogo: tips & tricks

Bedrijf zkt nieuw bedrijfslogo: tips & tricks

Denk je er al een hele tijd aan om de stap naar een nieuw logo te zetten? Bepaal dan eerst waarom je net nu een nieuw logo voor je bedrijf wil. Heb je net een fusie ondergaan, heb je een nieuw marktaandeel of start je gewoonweg een nieuw bedrijf? Eenmaal je duidelijk voor ogen hebt waarom het tijd is voor een nieuw logo kunnen we verder.

Bij Visual ontwerpen we een logo dat strookt met de huisstijl van jouw bedrijf en de realiteit. Zet jouw bedrijf bijvoorbeeld in op innovatie? Dan moeten het logo en de huisstijl ook innovatie uitstralen. Beide zijn vaak de eerste kennismaking van een (potentiële) klant met jouw bedrijf. Jij bent niet aanwezig op die eerste kennismaking en dus is het aan jouw logo en huisstijl om het verhaal van jouw bedrijf te vertellen. Never judge a book by its cover geldt hier helaas niet. De eerste indruk is cruciaal en daarom zijn het logo en de huisstijl uiterst belangrijk.

Zet jouw bedrijf bijvoorbeeld in op innovatie? Dan moeten het logo en de huisstijl ook innovatie uitstralen.

Investeren in een nieuw logo

Investeren in een logo en/of huisstijl is investeren in de toekomst. Verander je logo of bedrijfsnaam daarom niet zonder welbepaald doel. Dit is namelijk pure verspilling en daar houden we bij Visual niet van. Investeren in een logo moet een weloverwogen keuze zijn. Een sterk logo in combinatie met een goede huisstijl vertelt een consequent verhaal. Jouw bedrijfsverhaal. En daar werken wij graag aan!

Onze tips en tricks voor logo’s

  • Zorg ervoor dat het logo jouw doelgroep aanspreekt;
  • Ontwerp een logo dat blijft hangen, want herkenbaarheid is alles;
  • Vermijd trends, want een bedrijfslogo moet tijdloos zijn;
  • Ga niet zomaar in zee met de goedkoopste partij, less is not more;
  • Houd het eenvoudig, want het logo moet zowel online als offline overeind blijven.