6 frequente SEO-fouten die slecht scoren bij Google

6 frequente SEO-fouten die slecht scoren bij Google

SEO is meer dan zo maar een term. Lees hieronder 6 veel voorkomende SEO-fouten die er voor zorgen dat je website minder scoort dan jouw concurrenten.
Je bezoekers zullen langer op je website blijven en meerdere pagina’s bezoeken.

1/ geen zoekwoordenonderzoek

Start je met een nieuwe website of krijgt jouw website een upgrade ? Start dan zeker met een goed zoekwoordenonderzoek. Hierbij spelen zoekvolume, je concurrenten en keywords waar je nu al mee scoort een belangrijke rol.

Tip: Start op hetzelfde moment ook met een nulmeting. Zo kan je duidelijk zien hoe je ranking stijgt na je inspanningen !

2/ te weinig content

300 woorden zijn normaal voldoende voor een goede SEO-tekst. Maar, je voelt het al aankomen, ook je concurrenten spelen hier een rol in. Zij bepalen mee hoe je zal scoren en dus kan het best zijn dat je teksten al snel 600 tot zelfs 800 woorden zullen bevatten om écht het verschil te maken.

3/ “van harte welkom op ons evenment op 4 april 2013…”

We kennen allemaal wel enkele websites waarop je nog steeds wordt uitgenodigd op een gebeurtenis dat zal plaatsvinden in 2013…

Zorg voor up-to-date informatie op je website en check regelmatig of je content nog actueel is. Websites die niet worden geupdated hebben een ‘one-way ticket’ naar beneden in de Google-ranking!

4/ Een single-page website of slechts één landingspagina

Als je website over een pagina beschikt, weet dan dat je concurrenten over jouw dienst of product meer zullen te vertellen hebben dan jij. Google heeft vooral interesse in de slimsten van de klas. Voorzie je webpagina van voldoende links naar andere pagina’s die dieper in gaan op jou activiteiten. Google zal zo merken dat je beschikt over een ruime kennis van je product en zal je belonen met een hogere ranking.

5/ Te weinig interne links

Hoe meer links je pagina bevat naar andere pagina’s, hoe meer waarde je website zal toegekend krijgen door Google. Leuk meegenomen is dat je website hierdoor ook gebruiksvriendelijker wordt. Je bezoekers zullen langer op je website blijven en meerdere pagina’s bekijken. Hierdoor zal Google oordelen dat je website de juiste inhoud bevat.

6/ Geen correct uitgebouwde website

SEO is meer dan enkel een goede samenstelling van woorden. Ook de manier hoe je teksten zijn verwerkt in je website spelen een belangrijk rol bij Google. Hou dus rekening met:

  • een overzichtelijke webstructuur
  • zorg dat je pagina’s goed zijn geïndexeerd
  • is uw website wel ‘smartphone-friendly’ ?
  • zorg dat uw website snel verschijnt
  • is uw website voldoende beveiligd ?
  • is de programmatie van je website up-to date met de recentste browsers ?