5 goede redenen waarom je scoort met een sterk logo
“You never get a second chance to make a first impression”. Deze quote heeft tot op vandaag nog niets van zijn relevantie verloren. Het is dan ook belangrijk te weten dat deze oneliner zeker geldt voor je bedrijfslogo. Een logo is zowat het eerste wat men van je bedrijf/product ziet. Het is dan ook belangrijk dat je uw logo professioneel en overtuigend voor de dag komt.
Hieronder vindt je alvast enkele redenen waarom: Uw doelgroep maakt in zijn zoektocht eerst kennis met uw logo. Het staat op al je communicatiedragers, van je visitekaartje en verpakkingen tot je website en social mediakanalen. Zorg dat je logo uitstraalt waar je voor staat. Dit kan je echt niet laten uitvoeren door de eerste de beste, maar geef je in handen van een professional. Investeren in je identiteit verdien je zo terug met een professionele uitstraling en perfecte uitwerking van je huisstijl. Zorg dat de typografie, kleuren en layout op alle dragers op een dezelfde manier zijn uitgewerkt. Een professionele ontwerper zal rekening houden met de diverse uitwerkingen, lettertypes en kleurgebruiken (CMYK, RAL, Pantone, RGB,…). Hij zal er voor zorgen dat je huisstijl volgens de regels van de kunst wordt uitgewerkt, dit zowel voor digitale als printtoepassingen. Na de uitwerking van je huisstijl kan je vragen naar een huisstijlfiche of huisstijlhandboek. Hierin staan alle technische waarden van je huisstijl opgelijst: de correcte kleurwaarden, het juiste lettertype(s) alsook de omschrijving hoe aanpassingen of nieuwe documenten worden opgemaakt volgens die huisstijlregels. Een logo wordt niet zomaar opgebouwd met wat kleurtjes en een leuk lettertype. Achter een goed logo zit een verhaal. Uw verhaal. Zorg dat je je niet verliest in hippe trendy kleurtjes want dit is snel passé. Uiteindelijk wil je geen uitstraling die na enige tijd gedateerd is. Zorg er voor dat je logo zich onderscheidt van je concurrenten. Uw bedrijf verdient z’n eigen verhaal, met een unieke identiteit. Een goede indruk maken, dat is waar het om gaat. Uw product of dienst verdient een correcte presentatie. Zorg dat je logo de waarden en normen meedragen van je bedrijf of product. Een foutieve uitstraling doet potentiële klanten twijfelen.
Investeren in je identiteit verdien je zo terug
1/ Een goede eerste indruk is half gewonnen
2/ Bij een logo is herkenbaarheid belangrijk.
3/ Een goed logo straalt uit waar je voor staat.
4/ Een geslaagd logo helpt uw sales.
De kleren maken de man. Dit geldt ook uw logo.
5/ Een sterk logo geeft vertrouwen
btw, heb je onze recente projecten al gezien ?