retro-hero

Een verfijnde keuken in een smaakvol kader

De uitdaging

Restaurant Retro is een gevestigde waarde in Izegem, waar de gasten culinair genieten van (h)eerlijke gerechten in een sfeervol kader.

Het was een boeiende uitdaging voor Visual om de veelheid aan communicatie geleidelijk aan duidelijker, eenvoudiger én doeltreffender te maken. Vertrekkende van een welbepaald concept, met sprekende beelden in de hoofdrol, hebben we enkele communicatiemiddelen uitgewerkt.

retro-sfeer-01
retro-sfeer-02
retro-sfeer-03
retro-logo-02

Advertentie

De advertentie in Izine, het tweemaandelijks stadsmagazine van Izegem, focust telkens op één van de troeven van Retro: de snelle, lekkere zakenlunch, het zomers tafelen in de tuin, de variaties aan heerlijke themamenu’s…
De sobere, pure stijl die Visual uittekende, werd doorgetrokken in alle ontwerpen.

retro-advertentie-01

Tafeldisplay

Naar aanleiding van een traiteurservice tijdens het paasweekend werd een tafeldisplay en menukaartje opgemaakt. Zo werden de gasten op een directe en leuke manier geïnformeerd over het nieuwe aanbod.

retro-tafeldisplay-01

Campagne

Naar aanleiding van Secretaressedag werkten we een campagne uit om het aanbod van Retro als zakenrestaurant meer kenbaar te maken bij bedrijven en organisaties in de regio.

Via een originele folder en mailing bezorgden we een “smaakvolle verrassing” aan de directiesecretariaten: bij het inruilen van de bon genoot men van een “1 + 1 gratis”-kennismakingslunch.

retro-campagne-01

Nieuwsbrief

Restaurant Retro verspreidt een viertal keer per jaar een nieuwsbrief aan zijn klanten met daarin de nieuwe thema-menu’s, vaste waarden in het aanbod en praktische informatie.

Visual restylede deze nieuwsbrief, zowel in print als in digitale versie.

Het werd een frisse, stijlvolle uitgave, doorspekt met aantrekkelijke beelden, in een origineel plooiformaat.

retro-nieuwsbrief-02
retro-nieuwsbrief-01