procotex-hero

Your sustainable fibre supplier

De uitdaging

Sinds jaar en dag verhandelt en bewerkt Procotex vlasvezels voor diverse industrietakken. Daarnaast recycleert Procotex zowel natuurlijk, synthetisch als technisch textielafval.

Om het imago van deze reclyclage-pijler in een juiste richting om te buigen en de branding te versterken, werd Visual aangesproken om een nieuwe en positieve campagne uit te werken.

Campagne

De term ‘recycled’ had door de jaren heen verkeerdelijk een negatieve bijklank gekregen.  Om de degelijkheid en duurzaamheid van de producten van Procotex te benadrukken, werd besloten om in de toekomst de term ‘sustainable fibres’ te gebruiken.

Een eerste stap in het uitwerken van de communicatiecampagne was het ontwerp van een aantal passend iconen voor de diverse vezels. Dit icoon staat dan ook centraal in het ontwerp van het nieuw campagnebeeld voor Procotex als ‘your sustainable fibre supplier’.

procotex-icoon2
procotex-icoon
procotex-hero

Toepassing

Het beeld en de iconen werden reeds uitgewerkt in een aantal toepassingen, zoals de demokoffertjes die gebruikt worden op beurzen en de visual in de inkomhal van het bedrijf.
Ook voor de website en E-letter werd een banner ontworpen.

procotex-campaign-02
procotex-campaign-01
procotex-campaign-03
address bar
procotex-website-01
address bar
procotex-website-02
address bar
procotex-website-03