ciranova-hero

Afwerkings- en onderhoudsproducten voor houten vloeren

De uitdaging

Debal Coating uit Izegem was in oorsprong fabrikant van vernissen voor de meubelindustrie. Na een overname kwam het kleine boenwasmerk ‘Ciranova’ in hun bezit. Dit merk richt zich tot de consumentenmarkt met boenwassen en onderhoudsproducten voor meubels. De verdeling in doe-het-zelf winkels ondervond sterke tegenstand van grote spelers, die geleidelijk schapruimte overnamen. Visual werd gecontacteerd om Ciranova als brand stevig in de markt te plaatsen.

ciranova-logo-01
ciranova-logo-03
ciranova-logo-02

Verpakking

Alle verpakkingen kregen dezelfde ‘Britse’ look, ondersteund met een herkenbaar beeld en eenvoudige lay-out. Deze restyling gaf de producten meer vertrouwen en stijl, met een stijgende interesse en verkoop tot gevolg.

ciranova-packaging-01

Brochures

Voor nieuwe producten en aangepaste formules ontwikkelden we staalkaarten, mappen en brochures in verschillende talen. Recent werden ook sample-koffers gemaakt voor de Amerikaanse markt.

ciranova-brochure-01-V2
ciranova-brochure-02-V2

Advertentie

Voor de matte beschermolie ‘Oculto’ werd onderstaande advertentie gemaakt. Deze verscheen in diverse media.

ciranova-brochure-01

Belettering

Een meubelvrachtwagen hebben we volledig bekleefd met het campagnebeeld voor de parketkleuring van Ciranova. De baseline ‘adore your floor’ kreeg een prominente plaats. Naar aanleiding van beurzen of acties wordt de vrachtwagen op cruciale plaatsen geparkeerd.

Met deze beursdeelnames wordt de communicatiemix voor de uiteenlopende doelgroepen compleet gemaakt.

ciranova-belettering-01