Recent mocht Visual voor de gemeente Ichtegem de volledige rebranding ontwikkelen die het gemeentebestuur in zijn geheel kon overtuigen. Onze herinterpretatie van de claim “Ichtegem, met karakter” leidde tot een visueel dynamisch en herkenbaar merkbeeld, dat de gemeente op een frisse manier in de schijnwerpers zette.
Na de succesvolle rebranding werden we door de gemeente ingeschakeld voor de campagne ‘Wij zoeken koppen met karakter.’ Deze campagne richtte zich op het betrekken van de lokale bevolking bij de politiek, door hen uit te nodigen mee te denken over de prioriteiten voor de komende legislatuur. Het resultaat was een opvallende 5-luik bus-aan-bus brochure in zigzag-vorm, die de campagne niet alleen visueel aantrekkelijk maakte, maar ook de boodschap op een speelse en toegankelijke manier overbracht. Daarnaast ontwierpen we een affiche die de inwoners aanspoorden zich aan te melden en actief bij te dragen aan de toekomstige beslissingen van de gemeente.
Met dit project heeft Visual niet alleen het karakter van Ichtegem versterkt, maar ook een creatieve en impactvolle manier gevonden om de inwoners direct bij het bestuur te betrekken. Het gemeentebestuur was zo tevreden dat we samen verder werkten aan de visuele identiteit van de gemeente voor de komende jaren.
Campagne en conceptontwikkeling, Campagnebeeld, citymarketing