3 december 2018

Maak je het verschil met… papier

In tijden van online-‘geweld’ maak je het verschil met… papier

Afhankelijk van de doelgroep blijft een printcampagne de moeite waard. Twijfel je of een gedrukte advertentie of een gedrukte brochure iets voor jou is?

Hierbij alvast vijf redenen om te kiezen voor papier, maar we kunnen er probleemloos nog enkele bij plaatsen:

1/ Tastbaar

Print is tastbaar, fysiek. Je kan het vastpakken. Magazines, brochures en folders blijven gegarandeerd langer in kantoren liggen aanwezig dan digitale advertenties. Indien ze een originele invalshoek bevatten hebben ze een stevige kans om bijgehouden te worden, terwijl de meeste digitale advertenties en/of standaardmails al snel verdwijnen in cyberspace.

 

2/ Geloofwaardigheid

Drukwerk heeft een zekere vorm van geloofwaardigheid. Het straalt weinig dreiging uit, terwijl webcommunicaitie overweldigend kan zijn.

 

3/ Branding

Geprinte media is een uitstekende manier uw bedrijf te versterken. Lettertypes, kleuren, beelden en de look & feel van uw visuele uitstraling dienen op een welbepaalde manier gebruikt te worden, volgens de vooraf uitgestippelde identiteit van uw merk/brand/bedrijf.

 

4/ Betrokkenheid

Klanten die uw geprinte media bekijken of lezen, hebben meer interesse, kijken of lezen langer in vergelijking met een bezoek aan een website. Er zijn studies die bewijzen dat online teksten en boodschappen tot 30 % trager worden gelezen dan gedrukte teksten. Een gedrukte boodschap is dus veel efficiënter en zal beter gecateerd worden dan online boodschappen waar men sneller afhaakt.

 

5/ Minder concurrentie

Online adverteermogelijkheden hebben gezorgd voor een sterke vermindering van gedrukte boodschappen. Gebruik dit als een voordeel. Hoe minder dat bedrijven offline adverteren, hoe meer kans je maakt om er met uw gedrukte advertentie of brochure het verschil te maken.

 

 

Pieter Baesstraat 5 - 8870 Izegem - T 051 32 29 21 - info@visual.be - Cookie Policy