De toekomst van print is gedrukt op rooskleurig papier

Veel bedrijven schroeven hun budgetten voor print terug en zetten maximaal in op web. De gedachte hierachter is een betere uitbesteding van de kosten en een hoger bereik. Staar je echter niet blind op de mogelijkheden van het wereldwijde web, want print is en blijft een krachtig medium. Print verliest nooit of te nimmer zijn specifieke karakter en het is dan ook een noodzakelijke component binnen jouw bedrijfscommunicatie. In deze blog gaan we dieper in op de eigenschappen van print en sommen we ook de voordelen van print ten opzichte van digitaal op.

Tastbaar

In tegenstelling tot digitale communicatie, is print tastbaar. Je kunt het vastpakken. Magazines, brochures, boeken en folders blijven langer in woonkamers en kantoren aanwezig dan digitale advertenties die al snel weer verdwijnen in cyberspace.

Geloofwaardigheid

Papier straalt weinig dreiging uit, terwijl de overdaad op het web vaak overweldigend kan zijn. Deze eigenschap geeft print een zekere geloofwaardigheid die je online niet kunt bereiken.

Engagement

Klanten die jouw gedrukte media bekijken of lezen, tonen vaak meer interesse en blijven ook langer kijken of lezen in vergelijking met een bezoek aan een website. Uit studies blijkt trouwens dat bezoekers online teksten tot 20-30% trager lezen dan printteksten. De aandacht en het engagement bij print liggen dus veel hoger.

Minder concurrentie

Door de toename van de online adverteermogelijkheden is er een terugval van gedrukte publicaties. Aan jouw bedrijf om deze terugval als een voordeel te benutten. Online is de concurrentie moordend terwijl de concurrentie offline heel wat minder is. Als er minder bedrijven offline adverteren, maak je meer kans om op te vallen met jouw printmedia.

Ontdekken hoe jouw bedrijf baat kan hebben bij printmedia? Contacteer ons dan voor meer informatie! Of bel ons op het nummer: 051 32 29 21

 

Pieter Baesstraat 5 - 8870 Izegem - T 051 32 29 21 - info@visual.be - Cookie Policy