Kliniek-hero

Met de grootste zorg!

De uitdaging

De Sint-Jozefskliniek, “de klinieke” in de volksmond, is een vaste waarde in Izegem. Het regionale ziekenhuis  heeft moeilijke jaren doorgemaakt, maar kan deze in 2016, o.a. met de sluiting van Campus Ten Bos en de voltooiing van de renovatiewerken, achter zich laten. Om deze symbolische nieuwe start kracht bij te zetten, wordt dan ook gekozen voor een nieuw en fris logo en dito communicatie.

Foto_138_klein
Foto_043_klein
Foto_189_klein
Kliniek-logo-01

Huisstijl

Vertrekkend van het logo krijgt de nieuwe huisstijl vorm in drukwerk, signalisatie, op de kledij en (in een volgende fase) in digitale communicatie.

Kliniek-Huisstijl-01

Brochure

De onthaalbrochure is één van de belangrijkste communicatiekanalen van de kliniek en krijgt zowel inhoudelijk als vormelijk een grondige make-over. Mooie, persoonlijke foto’s en korte, duidelijk begrijpbare teksten in een frisse, aantrekkelijke layout zorgen ervoor dat de patiënten zich meteen op hun gemak kunnen voelen in de Sint-Jozefskliniek. Want voor die eerste indruk krijg je nooit geen tweede kans…

Kliniek-brochure-06
Kliniek-brochure-02
Kliniek-brochure-03
Kliniek-brochure-05
Kliniek-brochure-04

Wenskaart

De overgang van oud naar nieuw is de gelegenheid bij uitstek op het nieuw logo in de spotlights te plaatsen. Op het nieuwjaarskaartje krijgt de K een speelse en vrolijke uitwerking.

Kliniek-Wenskaart-01